fallback

ЕГН, снимки, телефонни номера: Защо продажбата на "Школо" притесни родители и МОН

Министерството на образованието и науката назначи проверка

17.01.2024 | 19:02 Автор: Толя Стоянова

Ученическата платформа "Школо" става собственост на най-големия британски доставчик на образователен софтуер "Джунипър Еджюкейшън". Продажбата стана повод за притеснения сред родителите. От Министерството на образованието и науката са започнали проверка и са сезирали ДАНС. За по-малко от 24 часа новината за продажбата на "Школо" предизвика вълна от реакции. Родители се опасяват за личните данни на децата си. В 51 училище в София вече са постъпили няколко обаждания. 

"До този момент има двама или трима родители, които се свързаха с класните си ръководители, за да вникват по-сериозно в темата", заяви зам.-директорът "Образователни технологии" в 51-во СОУ Ива Асенова.

Боряна Радева е учител и родител на трима ученици в 8 и 11 клас. Признава, че платформата "Школо" е направила пробив в комуникацията с родителите и обратната връзка с учителите, но е разочарована.

"Предполагам, че е продадена чисто софтуерно. Ние сме свикнали да бъдем клиенти на чужди компании. Личните данни на учениците са данните, които се съхраняват във всеки един дневник в българското образование: ЕГН, адреси, имена на родители, телефони, лични лекари", каза Радева. 

Директорите търсят отговори на въпроса – необходимо ли беше добре работеща платформа да попадне в чужди ръце?

"Най-вероятно купуването на тази фирма е станало, защото работи много добре, но в последните години ние ползвателите срещахме големи проблеми със синхронизирането на тази платформа и единната информационна система за българското образование - НЕИСПУО, нищо чудно това да е една от причините", добави Асенова.

Министерството на образованието и науката назначи проверка. Сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни.

"Министерството на образованието и науката не е било информирано по никакъв начин за продажбата на "Школо" на чужда компания. МОН към момента няма договорни отношения с "Школо", но много от българските училища са техен клиент", заявиха от МОН.

От ведомството уточняват, че случаят е показателен, че е целесъобразно използването на услугата електронен дневник към държавната система – НЕИСПУО, с която към момента работят над 830 образователни институции.

Управителят на "Школо" Любомир Ваньов обясни, че продажбата е нужна, за да се достигне и до международните пазари, а след предприетата стъпка към момента няма отказали се училища.

Вижте повече в репортажа.

Снимка: Bulgaria ON AIR

fallback
Още от България
fallback