Преди 123 години столичани казали край на колите, теглени от коне и започнали да се движат с трамваи. Платформите на вагоните били открити, а вътре салонът - разделен на I-ва класа с меки кадифени седалки и II-ра класа. Дни след като са пуснати няколко пробни мотриси, се случва и първият инцидент – трамваят изскочил от релсите.
Първоначално софиянци се страхували да се возят в новия транспорт, но много скоро петдесетте места в мотрисата едвам побирали пътниците, разказват съвременници. София се наредила сред малкото европейски столици с трамвайни релси. Днес малкият Мишо се качи в една от емблематичните мотриси.
"Той обича да се вози на всякакви транспорти, много е запален по градския транспорт, обича автобуса, метрото, влака и затова реших да го заведа", разказа Христо Николов.
Ватманът беше Михаил Антониев. Той обясни, че този тип трамваи имат доста особености.
"Това всъщност е прекъсвачът на трамвая, когато се управлява от по-нисък човек много трудно може да го вдигне или да го свали. Ватманите не са имали право да карат седнали, сядали са само, когато спрат", каза Антониев.
По-късно в мотрисите се появяват и пощенски кутии, които са отличителни за столичните трамваи. От катедралата "Свети Александър Невски" днес пътуваха и ретро автобуси, които бяха препълнени с пътници през целия ден.
Вижте повече в репортажа на Йоана Георгиева.