fallback

ЕЦТП: Защо се стигна до хаос по пътищата и немощ при 10 сантиметра сняг?

Настояват да се потърси отговорност от изпълнителния директор на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД

28.11.2023 | 12:30 Автор: Тодор Петров

"Крайно притеснително е, че се наложи затварянето на части от автомагистрали в България в последните дни, независимо от това, че ясно си даваме сметка за обилния снеговалеж и усложнената обстановка като цяло. Но това се случи на фона на предупрежденията на синоптиците, което веднага отхвърля оправданията, свързани с изненада от метеорологичните условия", твърдят от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) в позиция до медиите.

"Затова сме дълбоко загрижени и разтревожени от хаоса, настъпил по републиканската пътна мрежа. Не намираме логично обяснение и оправдание за действията или по-скоро за бездействието на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и по отношение даването на бърза и адекватна информация за това кои пътища са отворени и проходими и кои не са. Не намираме обяснение и за това защо Министерството на регионалното развитие и благоустройството мълчи именно по този въпрос, настояват от ЕЦТП.

На мнение са, че е необходимо да се потърси отговорност от изпълнителния директор на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД, "който повече от очевидно не се справя с управлението на тази фирма". 

"Защото повечето затворени участъци от автомагистралите са поверени точно на него. А това е първата зима с повече сняг, в която начело на държавното дружество е именно г-н Иван Станчев и очевидно фирмата напълно се провали в справянето с усложнената зимна обстановка.  Настояваме в спешен порядък от страна на министъра на регионалното развитие и благоустройството да се направи анализ за причините, довели до затварянето на отделни пътни участъци, но най-вече на тези, които наложиха затварянето на части от автомагистрали", пишат още от ЕЦТП.

По думите им пътищата не са добре почистени и немощта на "Автомагистрали" ЕАД и ръководството на АПИ при десет сантиметра сняг личат. А въпросът с осигуряването на дублиращи маршрути и състоянието по принцип на тези трасета е не просто горещ, а и чувствителен. 

Снимка: БГНЕС

fallback
Още от България
fallback