Българската хранителна банка се занимава с оползотворяване на излишната храна, която в България се оценява на стойност над 2 млрд. лева. На 25 и 26 ноември предстои кампанията "Килограм доброта“ – тя е традиционна инициатива, в която се включват доброволците на Българска хранителна банка. Всяка година се забелязва, че все повече компании интегрират хранителното банкиране в своите бизнес процеси.
Данни от миналата година сочат, че над 1,850 млн. лева в стойност е храната, която са спасили и оползотворили до над 64 хил. човека в нужда, а като социален принос това са над 2,400 млн. лева, отчита изпълнителният директор на Българската хранителна банка Цанка Миланова пред Bloomberg TV Bulgaria.
По думите ѝ все още има фирми, които не са запознати с актуалните изменения и в данъчната среда – вече са отпаднали всички административни пречки храната да бъде дарявана.
"По-добрата алтернатива е всички заедно да постигнем както по-добър социален ефект, така и да намалим загубите на БВП, защото храната от 420 хиляди тона, която се губи по веригата за доставка на годишна база, има стряскаща оценка", каза Миланова.
Всяка хранителна банка ежедневно оперира с храна и при възникване на конфликтна ситуация или природно бедствие това са организации, които са способни веднага да реагират на нуждите.
"Много често хранителните банки са тези, които могат да участват заедно с органите за спешна реакция за държавата дори и в червената зона за подпомагане на пострадалите. Когато резервът се изчерпи и бъде нарушена веригата за доставка на храна, те са способни да генерират много бързо и финансов ресурс, така че да закупят храна", отбеляза Миланова.
Четете повече в bloombergtv.bg.
Снимка: БГНЕС