Безопасно и удобно: Купуват система за управление на влаковете за 105 млн. лв.

Планирана е доставката на 10 нови локомотива и 50 нови пътнически вагона

26.10.2023 | 14:46 Редактор:
Безопасно и удобно: Купуват система за управление на влаковете за 105 млн. лв.
Безопасно и удобно: Купуват система за управление на влаковете за 105 млн. лв.

Предстои да закупим бордови устройства за безопасно управление на 89 влака, от които 64 са за БДЖ. Внедряването на системата ERTMS във влаковете е важна крачка, за да гарантираме по-голяма безопасност на жп транспорта. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков при откриването на международен българо-турски бизнес форум в железопътния сектор.

Той събра в София над 50 железопътни компании от България и Турция. За първи път във влакове на БДЖ ще бъде инсталирано оборудване ERTMS от най-ново поколение, което е новост и за Европа. Предстои НКЖИ да обяви обществена поръчка с прогнозна стойност около 105 млн. лева. Средствата се осигуряват от Националния план за възстановяване и устойчивост, обясни министърът.

Георги Гвоздейков подчерта отново важността на подобряването на железопътната свързаност между България и Турция. Той припомни, че българо-турската граница е най-натоварената в целия Европейския съюз и това води до забавяне на веригите на доставки и до допълнителни разходи за бизнеса.

"Затова работим активно за изграждането на втори железопътен преход между двете държави, който да поеме част от трафика по това направление", посочи транспортният министър. В момента се извършва прединвестиционно проучване за новия граничен жп преход Ямбол – Елхово – Лесово, така че и този проект вече е в ход.

Министър Гвоздейков очерта като ключов приоритет за БДЖ в следващите няколко години, обновяването на подвижния състав, който е изключително остарял и неефективен.

"През следващите 2 години БДЖ "Пътнически превози" планират доставката на 10 нови локомотиви, 50 нови пътнически вагона, както и модернизация на над 140 вагона", обясни Гвоздейков.

Министърът призова всички компании, които произвеждат железопътен подвижен състав да се включат в търговете, защото само така ще се гарантира конкурентен подбор.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)