Над 1 130 720 лева без ДДС са изразходвали за реклама в медиите от началото на кампанията кандидатите за кметове и общински съветници. Това сочи мониторинг на Центъра за развитие на публичната среда. Традиционният мониторинг показва, че най-много разходи за целта са отделили парламентарно представените формации.
По официални данни над 6 млн. са имащите право на глас, което означава, че за всеки избирател се падат по около 20 ст.
За 20 дни от старта на кампанията начело е партия ГЕРБ с над 232 000 лева без ДДС. Следва ги коалицията "Продължаваме промяната – Демократична България", която вече е вложила близо 210 000 лева. "Възраждане" са на трета позиция с почти 118 000 лева, а на четвърта са БСП за България с малко над 113 000 лева.
Разходите на тези формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.
В челната шестица влизат още извънпарламентарната партия "Сбор" с близо 76 000 за реклама в медиите и ДПС с едва 57 000 лева. До този момент не всички медии са представили договорите си за реклама с участниците в изборите, уточняват от Института.
За участие във вота в Централната избирателна комисия са регистрирани 58 партии и 9 коалиции, те могат да се включват и в местни коалиции, припомня БНР. Така избирателните комисии в 265-те общини са регистрирали още десетки формации, заедно с независими кандидати за кметове и общински съветници, издигнати от инициативни комитети в съответните населени места.
Снимка: БГНЕС