Туристическият бранш не може да се рекламира, чужденци избират съседни държави

Малките и средни бизнеси са най-нуждаещите се от финансиране за маркетингова дейност

20.10.2023 | 07:29 Редактор:
Туристическият бранш не може да се рекламира, чужденци избират съседни държави
Туристическият бранш не може да се рекламира, чужденци избират съседни държави

Министерството на туризма ще разширява програмата за финансиране на маркетингови дейности в сегмента. Бюджетът е от 5 млн. лева, като целите на тази програма са да бъде рекламиран туристическият продукт в няколко общини по Черноморието. 

Малките и средни бизнеси са най-нуждаещите се от финансиране за маркетингова дейност. От тези икономически субекти обаче, са изключени малките и средните компании, а те са основната част от туристическия бизнес. Поради това едва ли тази програма може да има широк ефект. Грантовете ще бъдат с максимална стойност от 400 хил. лева, като държавата ще финансира 60% от сумата, обясни маркетинговият консултант Евгений Петров пред Bloomberg TV Bulgaria.

"Малките и средните бизнеси са тези, които посрещат туристи от България и чужбина, но нямат финансиране за маркетингова дейност. Най-много те са затруднени в използването на съвременни маркетингови инструменти", посочи гостът.

Той подчерта, че изискванията на съвременния потребител към туристическия продукт са по-високи – той търси добавена стойност, затова онлайн присъствието е ключово, за да бъдат конкурентни и с другите балкански държави.

"В България имаме прекрасни условия и трябва да се огледаме как можем да бъдем конкурентни. Налага се да излезем от парадигмата за евтин туризъм, въпреки че последните години българският туристически продукт съвсем не е евтин, и за малките и средни компании е важно да предлагат добавена стойност, за да бъдат конкуренти на пазара – в противен случай ще отпаднат", коментира Петров.

Четете повече по темата в bloombergtv.bg.