Министерството на туризма ще разширява програмата за финансиране на маркетингови дейности в сегмента. Бюджетът е от 5 млн. лева, като целите на тази програма са да бъде рекламиран туристическият продукт в няколко общини по Черноморието.
Малките и средни бизнеси са най-нуждаещите се от финансиране за маркетингова дейност. От тези икономически субекти обаче, са изключени малките и средните компании, а те са основната част от туристическия бизнес. Поради това едва ли тази програма може да има широк ефект. Грантовете ще бъдат с максимална стойност от 400 хил. лева, като държавата ще финансира 60% от сумата, обясни маркетинговият консултант Евгений Петров пред Bloomberg TV Bulgaria.
"Малките и средните бизнеси са тези, които посрещат туристи от България и чужбина, но нямат финансиране за маркетингова дейност. Най-много те са затруднени в използването на съвременни маркетингови инструменти", посочи гостът.
Той подчерта, че изискванията на съвременния потребител към туристическия продукт са по-високи – той търси добавена стойност, затова онлайн присъствието е ключово, за да бъдат конкурентни и с другите балкански държави.
"В България имаме прекрасни условия и трябва да се огледаме как можем да бъдем конкурентни. Налага се да излезем от парадигмата за евтин туризъм, въпреки че последните години българският туристически продукт съвсем не е евтин, и за малките и средни компании е важно да предлагат добавена стойност, за да бъдат конкуренти на пазара – в противен случай ще отпаднат", коментира Петров.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.