Пълна инспекция на АМ "Марица" беше направена от министрите на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и на транспорта, информационните технологии и съобщенията - Ивайло Московски, и председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров, съобщи МРРБ.
На място те са били запознати от изпълнителите на двата пътни участъка - лот 1 и лот 2 на АМ "Марица", както и с причините за обстоятелствата, наложили неколкократното удължаване на сроковете за изпълнение на обекта, а именно отчуждителни процедури, силното преовлажняване на почвите заради обилните валежи през изминалия строителен сезон, необходимостта от допълнително укрепване на откосите по пътя, както и появата на нови археологически обекти по протежението на магистралата.
"Заедно с изпълнителите обсъдихме нови строителни графици и поискахме уверения, че този път строителството ще бъде извършено спрямо тях. Нови отлагания са недопустими. В противен случай рискуваме да загубим цялото финансиране от ЕС за изграждането на магистралата." - заяви Лиляна Павлова, предаде БТА.
Министърът на транспорта Ивайло Московски е призовал изпълнителите за пълна мобилизация на човешки и технически ресурси, и без компромис за качеството на строителните дейности да се върви с бързи темпове към финализиране на обекта.
Резултатите от проверката на място са показали, че лот 1 на АМ "Марица" е изпълнен около 65%, а лот 2 - около 80%.
"Това означава, че при мека зима и благоприятни условия през новия строителен сезон можем да имаме завършена цялата магистрала през август." - заключила Павлова.
Двамата министри са направили проверка и на друг участък от автомагистралата - от 98-ми до 108-ми км. В тази част на аутобана се изпълнява ново дясно платно, тъй като трафикът преминава само в лявото, а то е в експлоатация повече от 35 години.
Строителят е поел ангажимент пред министрите участъкът да бъде завършен до май 2015 г. след осигуряване на 7-те млн. лв., необходими за завършване на обекта. По този начин след пускането на двата лота автомагистрала "Марица" ще е готова по цялата и дължина.