72% от българите смятат, че липсата на реклами ще понижи телевизионното качество

78% от българите смятат, че телевизионният канал е добър индикатор за качеството на програмното съдържание

13.11.2014 | 12:41 Редактор: Ирина Георгиева
72% от българите смятат, че липсата на реклами ще понижи телевизионното качество

78% от българите смятат, че телевизионният канал е добър индикатор за качеството на програмното съдържание, а 72% от нашенците са съгласни, че липсата на реклами ще понижи телевизионното качество. Това показва проучване на "Бъдещето на телевизионната реклама" на Discovery Networks и Future Foundation. Почти 60% от анкетираните коментират, че рекламите им оказват по-голямо влияние, когато са излъчвани по канал, на който се доверяват.

През 2014 г. обаче зрителите в CEEMEA показват пълно разбиране за връзката между достъпност, качествено съдържание и рекламата, която го финансира. Малко над половината българи обаче предпочитат рекламите да са по-дълги за сметка на това да се излъчват по-рядко. Проучването показва, че 40% от анкетираните българи помнят между 2 и 5 марки, рекламирани в рамките на 24 часа.

Въпреки нарастващото време, което потребителите прекарват онлайн, използвайки различни устройства, 57% от българите се задържат пред телевизора повече от 3 часа на ден. 85% от българите биха искали да имат възможност да пропуснат дадена реклама и да избират най-подходящата за тях.