Влошени образователни резултати, отпадане от училище, увеличаване на случаите на насилие и липса на базови знания и умения - това са сред основните предизвикателства пред учениците в България, сочи в свой доклад Детският фонд на ООН (УНИЦЕФ).
Данните от тазгодишното национално външно оценяване разкриват влошаване на резултатите на учениците, завършващи IV клас, което допълнително задълбочава т.нар. "образователна бедност", измерена чрез процента на децата в края на IV клас, които не могат да четат и разбират прост текст. Данните за учениците, завършващи VII клас, разкриват незначителен напредък по български език и среден резултат по математика.
Докладът констатира, че почти всеки втори млад човек в България няма основни умения по четене и математика. В днешния дигитален свят почти всеки втори млад човек у нас не притежава и основни дигитални умения.
Въпреки че Министерството на образованието и науката отчита 40% намаление на дела на отпадналите от училище деца, все още последните данни на НСИ показват, че 11,2% от децата на възраст 3-6 години и 5,7% от децата на възраст 7-10 години не посещават училище.
Повече по темата четете в investor.bg.
Снимка: БГНЕС