Нови правила за водачите на пътя. Парламентът прие на първо четене промени в Закона за движение по пътищата. Измененията предвиждат регулации за младите водачи, както и по-строги санкции и ограничения.
След като вчера в пленарната зала, депутатите приеха на първо четене промени за младите шофьори, а именно да не шофират коли по-мощни от 120 конски сили и да не излизат на пътя след 22 ч. вечерта до 6 ч. сутринта, експерти са на мнение, че трябва да има по-строги мерки, за да се осигури по-голяма безопасност на пътя.
Санкциите обаче ще са закъснели, ако още преди да вземем книжка у дома са ни възпитали, че сме безгрешни. Илюстрира ни го с пример автомобилният състезател Иван Влъчков.
"Повечето хора, които вземат книжка, им се купуват мощни коли и стават големи бели след това. Купуват им коли по 500-600 коня, които самите те не могат да овладеят. За мощните коли и високите скорости си има писти, на които можеш да отидеш и да пробваш уменията и силата на колата. Пътят не е писта, защото от най-малката грешка може да стане голям инцидент", категоричен е Влъчков.
Според Теодор, който ще бъде един от потърпевшите, ако промените влязат в сила, те са нелогични. "Аз съм шофьор от една година и колата ми е по-мощна от 120 конски сили, и какво, трябва да я оставя в гаража за 1-2 години ли? Ако ти се наложи нещо спешно, какво правиш, викаш такси и чакаш? Не, качваш се в колата и тръгваш", каза той.
Пътни експерти също не харесват планираните промени. Според Красимир Георгиев те са популистки и се правят месец преди местните избори.
"В България решения относно безопасността за движение по пътищата се взимат от хората, които имат власт, а не от такива, които разбират. Според мен с нищо няма да се подобри безопасността, а напротив, защото всяко забранено нещо е по-желано", смята Красимир Георгиев от АКАБ.
Той припомни и катастрофата на бул. "Сливница", където млад шофьор отне два живота. А автомобилът, който управлявал, бил 70 конски сили, доста под ограничението в новите промени.
От Института за пътна безопасност дават примери с чуждото законодателство. Там младите шофьори карат с придружител, докато се почувстват сигурни на пътя.
"Ако продължаваме само да вдигаме рестрикциите, трябва да променим средата, да обърнем внимание на пътните условия", коментира Емил Марков.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов.
преди 1 година
преди 1 година
преди 1 година
преди 1 година
преди 1 година