Институтът за пътна безопасност поиска от министъра на регионалното развитие и благоустройство да предостави информация относно планираните ремонти по републиканската пътна мрежа в периода 01.08.2023 г. - 30.09.2023 г., като посочи техните точни местоположения и периода, в който ще се извършват. Информацията следваше да послужи за осъществяване на обществен контрол.
Това се налага, тъй като в Института e постъпила информация, че в момента новото ръководство на АПИ издава сертификати за извършени ремонтни дейности, без те да са извършвани.
"По този начин искахме да засечем извършват ли се реално ремонти. При инспекция извършена от експерти на ИПБ установихме, че в повечето случаи тези ремонти представляват чистене на храсти, трева, млада гора и подравняване на банкета. Представете си, колко време един път трябва да не е поддържан, за да израсте на него млада гора, каквато бяхме заснели преди време на АМ "Струма". Оказа се, че чистенето на треви, храсти и млада гора е много доходоносно, тъй като АПИ заплаща между 3000 и 8000 лева на квадратен метър", посочват от ИПБ.
Според техни източници в повечето случаи такива дейности изобщо не се извършват, а всичко се изписва по документи.
"От АПИ и МРРБ разбраха, че сме ги вкарали в капан и не предоставиха исканата информация, като в същото време изпратиха изключително нагъл и циничен отговор, знаейки, че дори да обжалваме пред съда, ще получим исканата информация когато те вече няма да отговарят за ремонтите и поддръжката на пътищата", посочват от Института за пътна безопасност и посочват, че предстои да сезират прокуратурата, която да изиска от МРРБ и АПИ всички задания за предстоящите ремонти.
Одобрявате ли отнемането на автомобилите на хванатите пияни и дрогирани шофьори?
Снимка: БГНЕС