Ние сме в ситуация, в която автомобили ще бъдат оставени на едни паркинги с месеци, а в някои случаи с години, докато се постанови окончателно решение и едва тогава най-вероятно ще можем да си получим това превозно средство. Това означава, че ще имаме изключително много пропуснати ползи. Това заяви Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България, за "Фокус".
"Осъждаме всяка една прекомерна употреба на алкохол, след която следва сядане зад волана, както и управлението на МПС с наркотици в кръвта. Очевидно имаме проблем с безопасността по пътищата, но мислейки само от гледна точка на профила на извършителите на тежки нарушения, е пропуснат фактът, че по пътя има много автомобили, които са там, за да работят, а не само за да вдигат високи скорости и да удовлетворяват определени нужди на своите собственици", категоричен бе Димитров.
От КАПБ вече имат данни за случаи, при които шофьори на превозвачески фирми биват хванати да шофират с алкохол или наркотици, а след това бъде изземван автомобилът. По думите му това оказва негативно влияние на бизнеса, защото води до загуби.
"Вече имаме случаи, при които водачът е употребил алкохол, той трябва да си понесе санкциите, за да не се повтаря това нещо, но законодателят е написал, че съдът има право да отнеме МПС-то в полза на държавата, ако то е собственост на водача или да го глоби със себестойността на това превозно средство. Ние обаче ставаме свидетели на това как полицията конфискува, отнема, изземва - това са различни термини и по различен начин се прилагат в правото, но очевидно от българската прокуратура и МВР не правят разлика", каза още председателят на КАПБ.
"Важно е да се подчертае, че съдът може да конфискува автомобила", допълни той.
Според него автомобилът не трябва да бъде конфискуван тогава, когато той не е собственост на водача. В ситуации, в които шофьор на дадена фирма бива заловен, наказанието трябва да падне единствено върху извършителя на нарушението. За да се случи това обаче институциите трябва да работят координирано.
"Прокуратурата и МВР трябва да изискат обезпечителна мярка от съда дали това превозно средство може да бъде задържано, или не. Съответно, ако то не е собственост на водача, съдът ще отговори, че няма как да стои като обезщетение за извършеното нарушение и да бъде освободено", предложи Димитров.
Относно фалшивите положителни проби за алкохол или наркотици, Димитров заяви, че това е изключително голяма пречка пред бизнеса. Той смята, че ако даден водач е приел медикаменти, които дават фалшив резултат за употреба, а след това му бъде конфискуван автомобила, това отново ще доведе до загуби за фирмите.
Одобрявате ли отнемането на автомобилите на хванатите пияни и дрогирани шофьори?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца
преди 10 месеца