Министър Йоловски: Ще премахнем ролята на гражданите на куриери между администрациите

Фирмите нямат достатъчно работници, за да увеличат своята дейност и да бъдат конкурентоспособни

14.07.2023 | 12:30 Редактор:
Министър Йоловски: Ще премахнем ролята на гражданите на куриери между администрациите
Министър Йоловски: Ще премахнем ролята на гражданите на куриери между администрациите

Министерството на електронното управление ще изготви Национална пътна карта за дигитална трансформация на България до 2030 г. Това съобщи ресорният министър Александър Йоловски.

"Трябва да ограничим и премахнем използването на хартията във вътрешноадминистративните работни процеси - това е една от предпоставките да бъде постигнато електронното управление. Трябва да се премахнат удостоверенията, които гражданите предоставят от една администрация на друга в ролята си на куриери", заяви Александър Йоловски. 

"Когато направим и това, идва естествената следваща стъпка – да трансформираме целия модел на административното обслужване в България и на вътрешноадминистративните процеси, така че да премахнем паразитните услуги. За да се получи това, трябва да бъдат електронизирани всички хартиени регистри. Към настоящия момент има може би над 15 000 регистъра на тетрадка, Excel или Word", коментира Йоловски. 

Като една от ключовите дейности през следващите 18 месеца той посочи повишаването на прозрачността в работата на Националния системен интегратор.

"В няколко последователни анализа Агенцията по заетостта е идентифицирала остри нужди на пазара на труда в България", заяви още министърът. 

Според него няма проблем с това, че чужденци ще заемат работните места на български граждани. 

"Проблемът е, че фирмите нямат достатъчно работници, за да увеличат своята дейност и да бъдат конкурентоспособни", каза Йоловски.

Николета Стоянова, ръководител на отдел "Бизнес анализи" в "Информационно обслужване", представи разработка на платформа за издаване на разрешения за работа - "Синя карта", според която с оптимизация процесите ще отнемат в пъти по-малко време.

По време на представянето бяха посочени и предложения за законодателни промени, като въвеждане на нормативни промени за изцяло безхартиен документооборот в хода на производството, изменения, допълнения и оптимизиране на образците за заявления и други.

Снимка: Pexels