За проблеми при издаването на европейските здравноосигурителни карти сигнализираха наши зрители. Причината e липса на готовност в новата банка, която приема заявления за издаването им.
Ина Къндева ще пътува извън страната в края на месеца. Решава да си издаде европейска здравноосигурителна карта, за да подсигури евентуална нужда от медицинска помощ, но заявлението ѝ не е прието.
"В началото на седмицата посетих офиса в Бизнес парк, откъдето ми отказаха приемането на заявление за издаване на карта с претекста, че все още не им работят системите, защото услугата е нова и за самите тях", обясни Къндева.
На въпрос кога все пак може да подаде заявление, от банката не са се ангажирали с конкретен отговор.
"Казаха, че евентуално следващата седмица, може би, ще успеят да регистрират заявлението. Притесняваме се, но няма какво да направим в случая. Ще потърсим алтернатива за други здравни застраховки", сподели още Къндева.
Изпратихме запитване до Националната здравноосигурителна каса, дали смяната на банките, които издават документа, не е била добре планирана и подготвена, единичен ли е случаят в конкретния клон или има подобни проблеми в цялата страна. От НЗОК увериха, че в някои от клоновете системата работи без проблем.
Временно изпълняващият длъжността управител - д-р Йорданка Пенкова, е поставила въпроса пред управляващия консорциума, отговарящ за договора и е поискала в спешен порядък проверка по сигнала. Оттам все още няма отговор.
Вижте повече в репортажа на Благовест Илиев.