Съставените актове и фишове и неплатените глоби за нарушения на пътя от водачи на автомобили да бъдат връчвани и от работодателите им. Това се предвижда като промяна в Закона за държавния бюджет, а целта е по-голяма събираемост на глобите.
Павлин работи в IT компания и е против работодателят му да бъде ангажиран с неговото шофиране.
"Не смятам, че това е добро предложение, тъй като не виждам защо работодателят ми да се занимава с моето поведение на пътя", каза мъжът.
Идеята е глобите за нарушения на водачите да бъдат изпращани до управителите на фирми по електронен път, за да бъдат връчвани на нарушителите. След което трябва се върне разписка в поделение на КАТ. Според собственици на фирми това предложение би могло да усложни много работата им.
"За по-големите компании ще трябва и допълнително хора, които да се занимават с това нещо и ще се усложни изготвянето на заплатите", предупреди работодателят Георги Първанов.
С позиция излязоха и от Българската стопанска камара, като заявяват, че като цяло не е работа на работодателите да изпълняват функциите на държавата.
"Предложението за прехвърляне на този ангажимент върху работодателите необмислено и необосновано увеличава административната тежест върху фирмите. Предложението не е обсъждано с представителите на работодателите в рамките на Националния съвет за тристранно сътрудничество. БСК ще предложи на народните представители то да бъде премахнато от финалната версия на Закона за държавния бюджет за 2023 г.", пише в официалната позиция.
Бившият началник на КАТ Тенчо Тенев определи предложението като нестандартно, дори ексцентрично.
"Как един работодател, който има 400 шивачки в цех, трябва да оторизира човек и да му плаща да ходи да събира фишове и да ги разнася по своите служителки. Не виждам защо не се измислят по-алтернативни варианти, които да бъдат по-полезни и пак да се увеличи събираемостта на глобите, например в държавната администрация, в общинските служби за обслужване на гражданите", предложи Тенев.
Павлин вижда в това повод за допълнително напрежение на работното място и допълни, че основната роля на шофьорите е да бъдат изрядни и да си плащат глобите, както и да внимават да не правят нарушения.
В предложението на Министерството на вътрешните работи е описано - ако служителят на дадена компания откаже да приеме глобата си, работодателят му трябва да върне разписка в МВР. За тази цел обаче са необходими два подписа – неговият и на служителя.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)