Цените на пастата вече се успокояват, очаква се следващия месец да спадат, а по-следващия, като ожънат новата реколта, да тръгнат още надолу. Това е резултатът от двете последователни кризи, които много пряко засягат производството на паста. Това каза Димитър Трайков - представител на компания за прясно замразена паста.
"По наши данни около 60% от прясната паста минава през туризма. Първата Ковид-19 криза затвори ресторантите и съответно събра продажбите наполовина. Когато този ефект започна малко да се възстановява, дойде втората криза - с войната и тоталната несигурност за бъдещето. Това особено много се отнася до брашното и житото", изтъкна той.
Относно производителите на паста в България и последиците вследствие на световните икономически кризи, Трайков коментира, че кризите се отразяват по същия начин като на италианските производители и на останалите, а последиците са ръст на цените. Той подчерта, че в момента ситуацията се успокоява, но е важно хората да разберат защо цената на житата спада, а на пастата - не. "Повечето компании работят с дългосрочни договори, съответно дори и днес житото да дойде на по-ниска цена, то е купено предварително - т.е цената на брашното или семолата ще падне след един месец".
Димитър Трайков подчертава, че когато говорим за качествена паста е необходимо да разграничаваме прясната от сушената, тъй като сушената паста е компромисният вариант. По негови думи в контекста на качествена паста е най-добре да се търси охладена или замразена, която не е бланширана предварително. Това съхранява автентичния вкус.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg