300 м спирачен път на колата-убиец в София, следите бързо са заличени

ЕЦТП настоява за публичност на фактите относно инцидента

08.05.2023 | 11:31 Редактор:
300 м спирачен път на колата-убиец в София, следите бързо са заличени
300 м спирачен път на колата-убиец в София, следите бързо са заличени

Тежкото пътнотранспортно произшествие от първите минути на 8 май 2023 година в София, при което пометени от автомобил загинаха момче на 23 години и момиче на 18 - пешеходци, е причинено от водач, получил свидетелство на управление на моторно превозно средство само преди два месеца и половина.

На мястото на инцидента на бул. "Сливница" в района на кръстовището с бул. "Константин Величков" експерт на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) установи, че спирачният път на автомобила е близо 300 метра, което говори за много висока скорост. Следите от катастрофата обаче са бързо и старателно заличени и това повдига куп въпроси, твърдят от ЕЦТП.

Според очевидци жертвите са блъснати на две различни места. Почти 12 часа по-късно обаче, липсва ясна и точна информация от страна на органите и това поражда спекулации и съмнения за прикриване на факти, подчертават от ЕЦТП.


 
"Станалото е поредната фатална катастрофа с участието на водач със съвсем минимален стаж, което крещящо показва важността от прилагането на наредба Н-12 от 5 август 2019 година. Тя се отнася за "реда за служебно обследване на тежките пътнотранспортни произшествия, допуснати от водачи, придобили правоспособност за управление на моторни превозни средства от две години, както и водачи на моторни превозни средства за обществен превоз или за собствена сметка на пътници и товари и набелязване на мерки за тяхното ограничаване", пишат от ЕЦТП в позиция по медиите.

Те поясняват, че в наредбата е предвидено ежегодно в срок до 1 май комисията да изготвя и публикува анализ на данните за предходната година. Той трябва задължително да включва предложения и мерки за подобряване на безопасността и движението по пътищата. Досега обаче този анализ никога не е бил публикуван в пълнота.

"Миналата година анализът бе изготвен само от страна на МВР без участието на останалите институции, имащи отношение по закон към безопасността по пътищата. През февруари тази година ЕЦТП предложи съдействие чрез участие на свои експерти в изготвянето на доклада. Това обаче бе отказано с мотив, че в институциите има достатъчно експерти, които да подготвят документа за 2022 година. Пълен такъв обаче и до днес няма", допълват от ЕЦТП.

Снимка: Димитър  Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR