Как България стана интересна дестинация за италианските инвестиции?

В страната ни има 13 хиляди италиански компании

05.05.2023 | 08:56 Редактор:
Как България стана интересна дестинация за италианските инвестиции?
Как България стана интересна дестинация за италианските инвестиции?

Има възможност за развитие на отношенията между България и Италия. Трябва да се види какъв е потенциалът от двете страни. Сред тях са IT секторът, туризъм – но не масовият туризъм. България е на етап, на който трябва да развива повече друг тип туризъм – като културен и други форми. Това заяви Анселмо Капороси, главен секретар на Българо-италианската търговска камара.

В България има 13 хиляди италиански компании – голяма част от тях са малки фирми, които се опитват да развиват бизнес у нас, стана ясно от разговора. Капороси посочи, че след пандемията Камарата получава всеки ден обаждания от италиански фирми, които се интересуват от различна форма на бизнес с България.

"Страната е много интересна дестинация за италианските инвестиции, за търговия, за бизнес", изтъкна той пред Bloomberg TV Bulgaria.

Капароси посочи, че 2,9 милиарда евро са преките инвестиции в България до 2022 г. Той отбеляза, че те са основно в четири сектора – банков и застрахователен, производство, имоти.

Гостът коментира и политическата ситуация в Италия. Той заяви, че в страната се чуват гласове за напускане на Европейския съюз, но те са много малко.

"Италия е достатъчно голяма държава. В нея може да се намерят всички позиции, всички идеи. Няма силно желание да се излиза от ЕС. Той е изключително важен", категоричен бе Капароси.

По отношение на подкрепата за Украйна, Капороси посочи, че хората са разделени – 80% подкрепят помощта, около 20% са против. 

Снимка: Pixabay