Близо 8 000 км пътища у нас са в аварийно или предаварийно състояние. Новината, оповестена преди ден, предизвика ожесточени дискусии.
От регионалното министерство, обясняват, че разплащания към пътните фирми вървят, но реалната работа не е достатъчна. А пътните експерти пресмятат километрите негодни пътища в човешки жертви. Само за последните 3 години загиналите в катастрофи в страната са 1555 души. Така България се класира на второ място по жертви на пътя в Евросъюза. Изпреварва ни само Румъния.
От МРРБ казват, че трябва да се продължи доизграждане на АМ "Хемус", пътя Видин-Ботевград, както и да се започнат нови проекти, които не търпят отлагане.
"Не бих казал, че не са годни за каране по тях", каза зам.-министърът на Регионалното развитие и благоустройство Николай Шушков.
Безопасността по пътищата е най-важна и трябва да се вземат мерки, казват експерти.
"В България, поради лошата поддръжка през последните години, некачественото строителство и тежки корупционни практики, които съществуват и до този момент, 50% от пътната инфраструктура не отговаря на пътната безопасност", заяви председател на ИПБ Богдан Милчев.
"От "Института за пътна безопасност" считаме, че са налице около 12 500 км пътища, които са опасни и трябва да бъдат взети мерки за тяхното обезопасяване", заяви още Милчев.
Докато се търси вариант опасните пътища да бъдат поне временно ремонтирани, от Регионалното министерство заговориха и за поскъпване на тол таксите.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)