Как да изберем частна линейка?

При "копърките" липсва оборудване или то е старо и нефункциониращо

13.04.2023 | 15:25 Редактор:
Как да изберем частна линейка?
Как да изберем частна линейка?

Важно е да знаем как да изберем частна линейка от стотиците, които работят. Съществуват редица рискове, за които ние дори не предполагаме - от нараняване, допълнителна болка, от финансова измама, липса на отговорност, т.е. ако се случи нещо няма от кой да потърсите отговорност. При частните линейки, както при такситата, има тъй наречените "копърки". Това обикновено са лица, които са си закупили по една-две линейки и извършват медицински транспорт.

На първо място - по финансови причини линейките са изключително стари. С напредване на новите технологии производителите се стараят да осигурят максимален комфорт на пациента по време на превоз. В новите линейки има допълнителни платформи под носилките, които действат подобно на въздушни възглавници и пациента не усеща неравностите по пътя. Това е важно не само заради комфорта, но и например в случаите на счупване да няма допълнителни травми или размествания. Разбира се, на никой няма да му е приятно да изпитва допълнителна болка, т.е. желателно винаги да се уверяваме, че линейката е нова и модерна.

При "копърките" липсва оборудване или то е старо и нефункциониращо, или е имитиращо. Дори и да има оборудване използването му е опасно, тъй като за "копърките" липсват приети санитарно-хигиенни правила относно оборудването, а и като цяло за линейките. Мущукът на кислородната система например трябва да е нов за всеки пациент, той е за еднократна употреба - нещо, което не се спазва в голяма част от случаите. При "копърките" няма контрол, те не се дезинфекцират, което носи своите рискове. 

Друг сериозен проблем при "копърките" е липсата на медицинско лице, което да придружава пациента при транспортирането му. Шофьорът не би могъл да е лекар или друго медицинско лице, неговата роля може да е единствено да превозва.

При ползването на "копърка" съществува риск от измама, а няма от кого да потърсите отговорност нито при инцидент, нито при финансова злоупотреба. Подобно на всички измамни схеми, тези линейките са регистрирани на лица, които в последствие не могат да бъдат открити или на фирми фантоми. Ето защо е важно да се избере лицензирана фирма, която съществува от години. 

При специализираните фирми линейките са нови, напълно оборудвани за всякакви случаи, въведени са правила за работа, разполага се с различни медицински лица от парамедици, спешни лекари, реаниматори, специалисти и т.н.

Предварително проучете наличните възможности за медицински транспорт, за да можете да имате готовност, когато ви се наложи използването му. Запишете си телефонните номера на проверени частни линейки в контактите, за да избегнете търсенето на медицински превоз в паниката. Насочете се към фирма, която разполага поне с няколко линейки. В България няма много такива.

"ЕНА първа помощ" е в бранша и предлага частни линейки от над 22 години. Разполага с над 120 линейки и такива от частни болници. Могат да са на разположение във всеки един момент. Цената за превоза е почти еднаква - тази в града е винаги фиксирана, а извън него е на километър. Отделно се заплаща за медицинско лице. Допълнително заплащане за консумативи, медикаменти и използване на оборудване няма.

За частни линейки "ЕНА Първа помощ":

  • нови линейки;
  • над 120 линейки на разположение;
  • модерно оборудвани в повече от стандарта и наредбите;
  • висококвалифицирани опитни екипи – мили, сърдечни, човечни, добронамерени и отзивчиви;
  • въведени стандарти за качество и правила за санитарно-хигиенни условия;
  • въведен немски модел на работа;
  • БЪРЗИ;
  • ДЕНОНОЩНИ;
  • гарантирани ниски цени;
  • различни начини на плащане – в брой, по банка или на ПОС терминал;
  • GPS контрол върху всички екипи;
  • лицензирани, регистрирани;
  • осигурен достъп до лечебни заведения.
     

Как да повикате частна линейка от "ЕНА Първа Помощ"?

Можете да се свържете денонощно с ENA1111 на телефони *1111 (без увеличение на таксата) или 0882 001 110.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR