fallback

От социалната мрежа до продажбата

Ален Попович за социалните мрежи в помощ на бизнеса и политиците.

23.09.2014 | 19:31 Автор: Дориана Ранкова

Ален Попович, експерт по социален маркетинг, с коментар за силата на социалните мрежи за бизнеса.

Колко продават различните канали и защо са важни за предизборната надпревара - Ален Попович е гост в предаването Инвестбук с Дориана Ранкова.

6,6 млрд са били разходите за тази година за социален маркетинг в САЩ, според Emarketer. Може ли тази цифра да говори като цяло за разходите за социален маркетинг?

Рекламата в социалния маркетинг има тенденция да нараства. Приходите за първото тримесечие във ФБ от реклама. Той е нараснал с 35% спрямо миналата година.

Всяка година виждаме сериозен ръст в разходите за реклама в част от  социалните мрежи.

ФБ много ограничи органичния си рийч на постовете, което ясно води към ръст на платената реклама.

 

Марката присъства в социалната мрежа. Това продава ли директно?

Отчасти да, отчасти – не. Зависи от продукта.

Социалните мрежи за част от маркетинговия микс. Не можем да очакваме чрез тях да постигнем всичко. Трябва да ги използваме, но като част от маркетинговия микс.

 

Социалната мрежа е middle point. Трябва ли да се комбинира с други – като дисплей и имейл?

Редица компании работят по този начин. Правят си канали – дисплейна реклама, офлайн реклама и търсят маркетинговия микс, който да ги съчетае.

С времето виждат кои канали работят повече за тях.

Всеки трябва да експериментира и да намери уникалната си формула. Кои канали работят най-добре и къде могат да увеличат бюджета си.

ФБ е мидъл пойнт. Хората там не търсят да купят, а да общуват и да се забавляват със своите приятели.

ФБ е като рецепция на хотел, хората отиват, оплакват се, оставят впечатления.

Колелото за продажбите се върти с мисълта за утрешния ден.

Не може да очакваме веднага приходи.

Социалните медии и конкретно ФБ рекламата има два канала – кампанийна и периодична.

За месец-два става напълно ясно какво трябва да променим. В Интернет нещата се случват светкавично.

 

С какво се комбинира най-добре ФБ?

С всичко.

Преди време бе трудно да се комбинира ФБ с офлайн. До този момент виждаме много крос реклама.

 

Кои са последните тенденции?

Хората разбраха, че ФБ е част от маркетинговия микс. Само част, той не е достатъчен..

Лайкджакинг, как да се държим в социалните мрежи, кампанийност, дърпа ли Twitter, лидери на мнения, визуалиция, защо политиката много късно се включи в социалните мрежи, B2b в социалните мрежи, ефективната мобилна реклама - ако ви интересуват тези теми – чуйте записа от предаването.

 

fallback
Още от България
fallback