Българите с удоволствие са "унищожили" близо 172 хил. кг шоколадови изделия с играчки през 2022 г., увеличавайки консумацията с близо 2% за една година. Това показват последните данни за пазара на Euromonitor International.
Във финансово изражение продаденият обем се равнява на 16,2 млн. лева, като и тук се вижда ръст, и то доста по-значителен – от 9,4%. Това означава, че домакинствата са похарчили средно по 5,4 лева за шоколадови изделия с играчка.
Компанията подчертава, че по-бързият ръст на стойността в сравнение с този на обема се дължи на по-скъпите продукти в резултат на по-високите производствени разходи и поскъпването на суровините, опаковките и транспорта.
Шоколадовите торбички, последвани от различни кутии с шоколадови бонбони и шоколадови барчета, водят по ръст на стойността. Обемът обаче продължава да се увеличава, тъй като българите все повече се завръщат към живота навън след Ковид. Събиранията, празниците, потреблението на момента и импулсивните покупки подкрепят продажбите на шоколадови продукти през 2022 г.
В данните се изтъква, че българите обръщат все повече внимание на здравето си, когато става въпрос за продуктите, които консумират. Това, от своя страна, засилва търсенето на подобни продукти, както и иновациите, като вече се продават много нови продукти с твърдения, че са по-здравословни, например със съдържание на микроорганизми, които са полезни за чревната микрофлора.
Сезонният шоколад отчита силен растеж през 2022 г., а водещите брандове остават фокусирани върху телевизионните реклами, специални рафтове в магазините и големи кампании в социалните мрежи.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: pixabay