Финансовата грамотност остава като тема в приоритетите на семейството. То е основният източник на информация за децата. В образователната система финансовата грамотност все още остава слабо застъпена и резултатите по отношение на нивото на нашите ученици го показват. Това каза Наталия Тодорова, организатор на конкурса "Моята паричка" и автор на платформата The Little Chief.
По думите ѝ първите уроци по финансова грамотност може да започнат в съвсем ранна детска възраст.
"Всяка възраст има своите подходи. При най-малките - дори в предучилищна възраст, подходът е през игра. Финансовите навици са навици като всички други – навиците ни на хранене, на хигиена, и се добиват още от най-ранна възраст. Родителите трябва да са смели и да възприемат тази тема като част от ежедневието на семейството още в ранна възраст", подчерта Тодорова.
С началните класове в училище започва и темата за джобните пари. Тя е много ценен инструмент за предаване на финансови уроци.
"Джобните пари реално са първият самостоятелен бюджет на едно дете и през него могат да минат много разнообразни уроци, свързани именно с управлението на един бюджет по отношение на разпределение на разходите, планиране, спестяване, инвестиции. Всичко това, с което се сблъсква един възрастен човек след това", посочи Тодорова.
Размерът на джобните пари зависи от това дали в джобните пари на детето за седмицата се включват само дребни пари за лакомства, или в тази сума се включват и разходите за транспорт, за уроци през уикенда, за обяда – така че е много трудно да се фиксира сума, пише bloombergtv.bg.
"Моят съвет е родителите да не бъдат разхитителни, защото няма да научат на нещо ценно децата си по този начин", изтъкна Тодорова.
По думите ѝ касичката също е един от полезните инструменти за малките деца, защото през нея може да поставяме цели и да следим тяхното развитие и постигане.