Липсва 1/3 от асфалта на Северната тангента в София. Това установи инспекцията на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Проба от настилката на Северната тангента в София показват сериозни нарушения.
"Проверката до този момент показва, че по проект трябва да има 20 см асфалт, ядката, която е извадена, е между 13 и 14, 1/3 от асфалта на пътя го няма", поясни служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
Според регионалния министър всички пътища, строени през последните години, се нуждаят от основен ремонт.
"Тези пътища, вместо да се ремонтират на 12-14 години, ще трябва да се ремонтират на 8 години. Ние не можахме да построим и половината от магистралите. Сега трябва да ги ремонтираме", допълни той.
А равносметката на МРРБ е, че в следващите 2 години са необходими половин млрд. лева за ремонти. Подготвят се нови проекти, а изпълнителите ще бъдат избрани с конкурси и търгове. Анализът на резултатите от днешното изследване ще отнеме около 2 седмици.
"В рамките на около 2 седмици още ще приключат подробно лабораторните изследвания, освен че определят дебелината на самата настилка, определя и количеството на самата фракция, самият битом какво количество е вкарано", обясниха от АПИ.
Строителството на магистралната отсечка от 17 километра е за 220 млн. лв., а парите бяха платени по Оперативна програма "Регионално развитие". През 2015 г. тогавашния премиер - Бойко Борисов, пусна в експлоатация 13 километра от Северната скоростна тангента, а през април 2016 г. цялата магистрална отсечка.
Изпълнител на проекта е консорциум, в който участват "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас". Bulgaria ON AIR ги потърси за коментар, но без резултат.
Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.
Снимка: МРРБ - Пресцентър