През миналата година най-силно негативно влияние на българските малки и средни компании (МСК) е оказала високата инфлация, става ясно от анализа на данните от попълнената от над 500 МСК анкета на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.
Оказва се, че близо 83% от тях отбелязват като проблем ръста в цените, а на второ място по негативно въздействие анкетираните са поставили политическата обстановка в страната – тя се е отразила неблагоприятно на 63,5% от фирмите. На трето място по негативно влияние са класирани проблемите във веригите за доставки (57,6% от фирмите), пише investor.bg.
Националното проучване показва още, че оценките на собствениците на малките и средните предприятия за развитието на бизнеса им по отношение на предлаганото портфолио от продукти и услуги, извършените продажби и позицията им на пазара в страната се запазват непроменени в сравнение с предишната година.
По отношение на позицията на МСП на чуждестранните пазари 58,6% от анкетираните посочват, че пазарният им дял остава без промяна. Въпреки това само 25,7% от МСП са регистрирали нарастване на печалбата през годината.
Снимка: БГНЕС