fallback

Арх. Шишков: Единственият вариант да се построят всички магистрали, е на концесия

Според министъра така ще има възможност да се строят два пъти повече пътища

14.02.2023 | 20:20 Автор: Ирена Бакърджиева

Работна група с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на строителния бранш се предвижда да обсъжда възможностите и вариантите да се изграждат магистрали на концесия. Това беше обсъдено по време на срещата между министъра на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, ръководството на Камарата на строителите в България и на Българска браншова камара "Пътища". Идеята за работната група беше на регионалния министър.

"Единственият вариант да се построят всички магистрали, е на концесия", заяви той и обобщи, че така ще има възможност да се строят два пъти повече пътища. Председателят на Управителния съвет на ББК "Пътища" инж. Стефан Чайков приветства идеята и заяви, че Българска браншова камара "Пътища" подкрепя строителството на концесия. Беше договорено през месец март да се направи дискусионен форум по темата и работната група да започне своите срещи.

Обсъдена беше възможността да бъде създадена и друга работна група, която да разгледа промени в проекта на Закон за ВиК. Коментирана бе възможността "Български ВиК холдинг" ЕАД да може да финансира безвъзмездно изграждането на публични активи, а не под формата на заем, каквато е единствената законова възможност сега.

Арх. Шишков заяви, че се прави възможното да се продължи строителството по големите инфраструктурни обекти. 

Утре на заседание на Министерския съвет ще се вземе решение за отчуждаване на терени по автомагистрала "Европа". Това ще даде възможност за строителство и в последния участък от нея – между Сливница и Северната скоростна тангента на София, защото, ако няма 50% напредък по него до края на годината, ще бъдат загубени средствата от европейското финансиране за довършването на аутобана.

Предстои пускане в експлоатация на 7 км от лот 1 от скоростния път Мездра - Ботевград. Прави се процедура да се промени проектът на подробен устройствен план, така че вместо кръгови кръстовища да се изградят пътни възли. В участъка  Ружинци - Монтана усилено се работи за отчуждаване на терените по трасето.

Тази година ще започне строителство по магистралните участъци Русе - Бяла и обхода на Бяла. В напреднала фаза е процедурата за участъка Бяла - Велико Търново. Подготвя се и обществена поръчка за изготвяне на идеен проект за продължение на магистралата към ГКПП "Маказа". Такава предстои и за магистралата от Дупница до Северна Македония.

Придвижва се и процедурата по строителството на тунела под Петрохан. Автомагистрала "Черно море" също е на дневен ред, отчете министър Шишков.

Търси се решение и как да продължи максимално бързо изграждането на АМ "Хемус" по законов начин, допълни той. И предложи 7 и 8 участък да бъдат разделени на 3 подучастъка, за да може проблемните участъци да бъдат заобиколени, докато се намери законов механизъм, а останалите да бъдат одобрени. До края на седмицата предстои издаване на заповед за одобряване на ПУП за участък 9.

Снимка: БГНЕС

fallback
Още от България
fallback