Войната в Украйна засегна сериозно производството на различни суровини и веригата на доставки.
По темата разговаряхме с арх. Борис Борисов от Djia в рамките на събитието "Бъдещето: Дом и офис". "Бъдещето" e специален проект на политематичната телевизия Bulgaria ON AIR. Целогодишният проект е съвкупност от експертни дискусии, които стартират през 2021 г. и събират представители на бизнес общността, експерти, професионалисти с мисия, за да представят глобалните промени и трансформациите в бизнеса, обществото и света.
Проектът насочва вниманието на обществото към успешни бизнес практики и възможностите за подобряване качеството на живот в сферата на имотите, образованието, кариерното развитие, предприемачеството.
"Украйна е една гигантска страна. Оказва се, че Европа е много зависима от доставките на материали от Украйна. 80% от пазара на масивни дъбови паркети зависеше от доставките от Украйна. Строителството закъса много, след като намаляха доставките на стомана от Украйна", коментира арх. Борисов.
Той добави, че вижда тенденция на нормализиране на пазара и очаква тя да продължи.
"Клиентите бяха в лека паника в началото, но сега нещата вървят в нормално русло. Първоначалните тласъци и проблеми отминават", отбеляза арх. Борисов пред Bulgaria ON AIR.
По думите му българите държим особено много на кухнята и банята. А в момента се търси повече среден и висок клас обзавеждане и оборудване на баня.
"Модата в интериорния дизайн зависи от много неща - влияние на модата, влияние на финансовия и геополитическия пазар. Може би има културно забавяне на тенденциите. Идват веднага след като сме ги видели в Милано или Франкфурт, но минават една-две години, за да навлязат масово", каза още арх. Борис Борисов.
Напоследък хората масово предпочитат да използват естествени материали. "Основните ни нужди са да се почувстваме уютно в дом, който е направен от естествени материали. Друго е да ползваме офис, друго е да се приберем в дома си, където наистина да почиваме и да се зареждаме", посочи гостът в студиото.
Гледайте целия разговор във видеото.