Банките имат право да блокират сметки, ако не сме актуализирали лично в рамките на една година информацията за адреса, личната карта и телефонния номер. Това стана ясно след заседанието на парламентарната комисия по вътрешна сигурност и обществен ред.
Парламентът прие вчера на първо четене промените в закона срещу изпирането на пари.
Съвсем реално можем да се окажем с блокирани банкови сметки и на практика да останем без пари. Все по-често банковите институции налагат наказателната мярка, тъй като клиентите не са актуализирали банална контактна информация – име, адрес, номер на лична карта или телефонен номер.
Оказва се, че трябва лично, като задължени лица по Закона за мерките срещу изпирането на пари, лично да посетим банковия клон, за да удостоверим с подписа си информацията.
"Има вече такива случаи, аз проучих. Хора, които се намират в чужбина, зад граница, разчитат на това, че ще извършат плащане към хотела си и не могат да го направят, защото са им блокирани сметките в петък и до понеделник никой не е в състояние да ги разблокира, без значение кредитни, дебитни карти, всичко", посочи Манев, цитиран от БНР.
Експерт от БНБ обясни, че задължението банките да поддържат актуална информация за своите клиенти произтича от Закона за мерките срещу изпирането на пари и бе вменено още през 2018 г. Но тъй като имат много клиенти, институциите правят тази актуализация частично и на порции. Но е необходимо явяването на клиента лично, на гише в банката, за да няма неприятни изненади.
Снимка: pixabay