За втора поредна година се провежда кампанията "Дума на годината". Всеки може да даде вота си и да отличи най-значимата дума за него.
Война, криза, газ, инфлация - това са сред най-често срещаните предложения за думи за 2022 година.
"Основната ни цел е да разберем кои теми, проблеми, конфликти са ни вълнували през изминалата 2022 година, защото обществото има нужда да види себе си в тези думи", поясни Павлина Върбанова, която е част от журито и платформата "Как се пише".
Сред думите претендент за годината има и много положителни.
"Подкрепа, доброволчество, любов също понякога излизат. Ще видим тепърва, предстои да съберем думите до 11 януари, всички могат да влязат в платформите на "Как се пише" във Facebook и Twitter, и да остават своите предложения", коментира Доротея Николова.
От всички предложенията в една финална анкета от 16 до 21 януари всеки ще може да избере 3 думи победителки с помощ на жури, в което участват известни общественици. Част от кампанията е и медиен анализ на използваните думи в онлайн медиите.
"Ще бъде много интересно да разберем как се отразява в човешкото съзнание това, което медиите лансират в публичното пространство. Ние много рядко се замисляме не само за истинското значение на думите, които употребяваме, но и за това как тези думи ще се отразят на човека към когото ги отправяме", допълни Павлина Върбанова.
Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.