След недоволство и оплаквания от пътуващите в градския транспорт в София, Центърът за градска мобилност показа отново как се използват новите превозни документи.
Валидацията на превозния документ е застраховка при случай на инцидент, а при събирането на данни ще допринесе и за по-добра организация на разписанията, заявиха от Центъра за градска мобилност.
"На всяка врата, на която се качите, маркирате картата и продължавате с пътуването. Не мисля, че е по-сложно да се валидира документът, или да се опитате да стигнете до перфоратор с познатото старо хартиено билетче", каза директорът на ЦГМ Димитър Дилчев.
Още в първите дни след въвеждането на новите документи, пътници сигнализираха за проблеми при валидирането на QR кода на еднократния билет, продаван от шофьор.
Само за първите 3 дни на тази година има толкова валидации, колкото за две седмици на месец декември. "Купих си ги от шофьора за 2 лв., бях предупредена, но няма проблем, успях да си го валидирам. Обаче има хора, при които сутрин е малко шоу", сподели пътуваща.
"Редовен пътник съм си, много бързо слизат, качват се, аз съм възрастна, не мога веднага да извадя портмонето, вадих един-два пъти, но ми го откраднаха, както и личната карта. Заради това предпочитам да не го показвам", коментира възрастна жена.
"По-удобно е да се валидира всеки път, отколкото да се купува билет постоянно, на мен ми се е случвало шофьорът да няма, да влезе проверка и да стане проблем", каза софиянка.
Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.
Снимка: БГНЕС