Шопинг туризмът е един от сегментите, в които туроператорите злоупотребяват най-много и най-често. Има най-голям брой нерегламентирани субекти, които организират екскурзии с цел пазаруване. В рамките на ЕС този вид туризъм не е особено популярен, защото стоките са почти еднакви навсякъде, а за българите най-популярната дестинация е Турция, въпреки че заради хиперинфлацията интересът и там намалява. Това каза председателят на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Димитрина Горанова.
"Не бих казала, че България има потенциал за развитие на шопинг туризма като основна цел на посещението, защото България няма добре известни местни продукти и стоки, които да привличат чужденците и те да пътуват с основна цел да си купят от тези продукти", поясни още Горанова. По думите ѝ само за Турция се организират такива пакети с основна цел пазаруване.
"Отражението на инфлацията върху шопинг туризма е изключително негативно, предвид това, че в България спекулата е много голяма и скокът на цените е един от най-високите в Европа. Това ни прави все по-непривлекателни", отбеляза тя.
Горанова обобщи, че "премахването на Ковид мерките през миналата година се отрази много благоприятно на туризма като цяло и пътуванията се възстановиха с темпове, които никой не беше очаквал".
Четете повече на bloombergtv.bg
Снимка: БГНЕС