Българският туризъм изпраща една по-добра и по-успешна година. След пандемичните сривове от последните две години, 2022 г. показа, че туристическата индустрия у нас има потенциал да се възстановява ускорено.
Секторът все още не се е завърнал с пълната си сила, преодолява последствията от пандемията, но постигнатите през изминалата година резултати дават оптимизъм за възходящо развитие догодина.
Войната и инфлацията приземиха очакванията
В началото на годината българският туризъм се готвеше за летящ старт. Той обаче беше приземен още през февруари с началото на войната в Украйна. Така военният конфликт близо да страната ни и разразилата се инфлация станаха основни фактори, които натиснаха сектора и не позволиха бърз рестарт след пандемичните сривове. От една страна, войната в Украйна отблъсна доста чуждестранни туристи през летния сезон, а от друга – инфлацията сви намеренията на българите за туристически разходи.
Що се отнася до входящия туристопоток, като най-значим сегмент за икономиката, българският туризъм отбелязва успешна година, но не успя да постигне планираното заради негативните ефекти от войната. Пазари като Румъния и Полша надвишиха или приближиха нивата от 2019 г., но Германия, която е ключов пазар, остана само 50% от предпандемичните нива. Нов ски сезон, нови надеждиОчакванията за зимен сезон 2022/2023 също са оптимистични. Прогнозата е, че и през тази година вътрешният пазар ще е водещ за зимните ни курорти. Традиционно българските туристи извършват около един милион пътувания с отсядане в местата за настаняване за ски сезона. Вероятно ще продължи възстановяването на входящия туризъм, като интерес има от пазарите на Великобритания, Румъния, Израел, Северна Македония, Сърбия и Гърция.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: БГНЕС