"Бях подготвена какво ни очаква, но наистина беше като филм на ужасите. Опашки от кашлящи болни деца", разказа Теодора Йорданова, която на Коледа е търсила спешна лекарска помощ за 6-годишната си дъщеря.
Тя поясни, че са отишли до голяма столична болница, след като педиатърът не си е вдигал телефона.
"В двата часа, в които бяхме в болницата в опит да бъде прегледано детето, липсваше каквато и да е организация", посочи майката. По думите ѝ голяма част от децата дори са били препращани от охраната.
В крайна сметка детето е прегледано в частно заведение.
"Всички искат само пари, а не се дава никакво внимание. Страх ме е какво се случва. Всяка майка знае, че почти не остана болница, в която да не се плаща", настоя тя.
"Имаше 3-4 бебета с температура и кашлица, които докторът подмина", посочи още съпругът ѝ - Боян Трендафилов. Междувременно хората са звънели по телефоните в опит да намерят помощ, но без успех.
Практикуващият във Варна д-р Николай Христов потвърди, че "нормалните неща в системата на здравеопазването в България са малко".
"Пациентите не знаят къде да търсят помощ", посочи той и добави, че хората трябва да се интересуват с кой лекар или медицински център работи личният лекар и да знаят къде да отидат в спешни ситуации през почивните дни.
Според него друг проблем е, че 90% от случаите в спешните кабинети са за неспешни случаи.
"Има много проблеми в организацията на спешната помощ, призна докторът. Българинът е свикнал вечно някой да се грижи за него", изказа мнението си той.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR