Арх. Шишков: 12-те години назад в МРРБ представляват политика без политики и говорене без проекти

"Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също", смята министърът

27.11.2022 | 10:43 Редактор:
Арх. Шишков: 12-те години назад в МРРБ представляват политика без политики и говорене без проекти
Арх. Шишков: 12-те години назад в МРРБ представляват политика без политики и говорене без проекти

"12-те години назад в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) представляват политика без политики и говорене без проекти. Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също". Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Той коментира започналото финализиране на втория етап от строителството на интерконектора Гърция - България:

"Интерконекторът работи с пълния си капацитет, но не е завършен като строеж. Ако не бяхме разделили изграждането му на етапи, към този момент нямаше да тече газ по интерконектора, или трябваше да си затворим очите и да въведем обекта в експлоатация, без да са завършени всички строителни работи. Пътят към интерконектора трябва да бъде завършен, да се завършат и антиерозионните мерки, за да бъде финализиран цялостният проект", уточни министърът.

Той беше категоричен, че доизграждането на обекта не представлява риск за интерконектора.

"Входът към България от Европа не е европейски", каза арх. Шишков във връзка с изграждането на магистрала "Европа" и предстоящото ѝ свързване с ГКПП "Калотина". "150 метра от пътя - между граничния пункт и началото на магистралата - не са в проекта", посочи той:

"Трябваше да останат с по една лента, но няма да останат. Започва в нищото и завършва в нищото. Очаквам да бъде внесен проект и да бъде одобрен с по две ленти в двете посоки. Ще загубим финансиране от това, че се забавихме с ПУП, който е от Сливница до София. Документите са готови, но седемте месеца не мога да ги върна. Тези седем месеца могат да ни костват загуба на европейски пари", посочи арх. Шишков.

"И за АМ "Хемус" имаше много говорене, но нямаше проекти", каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството.

"Както беше тръгнало строителството на "Хемус" - нямаше да доживеем да я видим цяла. Внасям в Министерски съвет Текст за търпимост, който ще предложа на депутатите да бъде одобрен, с който да можем да регламентираме незаконното строителство, което държавата в рамките на 2020-2021 г. си е позволила да строи", добави той.

"В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали", каза Шишков, като се позова на направен от МРРБ анализ, съобщи БНР.

"Всички питат има ли пари, а за казвам, че няма проекти. Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ "Рила" да не бъдат дадени на концесия, за да има пари и за социални дейности, а не само за строителство на инфраструктурни обекти", каза арх. Шишков.

По думите му проблемът на жителите на Омуртаг е изключително голям и съобщи, че във вторник, 29 ноември, ще проведе среща със "заинтересованите по случая".

"Когато няма обща политика, проблемът се замита и когато се изостря, тогава всички започват да говорят за него. Трябва първо да се подобри състоянието и след това да има глобално решение. В България не се решават проблемите глобално, а винаги по по-различен начин. Проблемите трябва да се извадят и да се направи ясна стратегия за решаването им", коментира той.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR