В Бургас готвят забрана за движение на електрическите тротинетки в пешеходните зони на града. При нарушение общинските съветници предлагат глоба от 50 лв. Вече няколко пъти се стига до инциденти по централните улици на морския град от профучаващи сред хората електрически тротинетки, скутери и колела.
Елена се придвижва до работа с тротинетка. Ако забраната влезе в сила, ще трябва отново да се качи на автомобил, защото няма как да се движи по улиците и булевардите.
"Има обозначени бус ленти, по които няма как да се движат хора с велосипеди и тротинетки, а другият вариант е да минаваме между колите, където е още по-опасно", разказва Елена Димитрова.
В центъра на Бургас липсват и достатъчно велоалеи, по които може да се движат електрическите тротинетки и колела, затова от Велоасоциацията ще инициират Петиция за затваряне на някои от малките централи улички за автомобили.
"Имаме вече пример с „Капана” в Пловдив, има много Европейски градове, където има цели сектори в централна градска част, където автомобилите не могат да се придвижват и паркират, или така наречените human friendly cities”, казва Евгени Апостолов от "Велолоби".
Забраната за движение на електрически тротинетки и велосипеди в пешеходни зони и сега я има в Закона за движение по пътищата, но тя не се спазва. Затова се предлага глоба от 50 лв. и контрол от общинска полиция.
"Няма контрол. Приемаме, че някои от нашите съграждани нямат самодисциплина и съзнание, но трябва да има и контрол", каза общинският съветник Николай Стоянов.
Вижте повече в репортажа на Стиляна Георгиева.