"Проблемите на София са следствие от начина, по който този град се управлява десетилетия наред. В този град има достатъчно ресурс, за да го преправим и да го направим много по-качествен. Фактор дали София се е превърнала в европейска столица, е как ни виждат близките и далечните съседи. В порядъка на 5-6 години София може да стане атрактивна за региона и започнат ли да идват хора например от Ниш на театър или от Букурещ на концерт, а София стане привлекателна не само за хора, които идват тук заради по-високите заплати, тогава ще имаме самочувствието, че живеем в европейски град", каза арх. , председателят на Сдружение за градски политики и "Екипът на София" и бивш директор на Софияплан - арх. Любомир Георгиев.
"Има нужда да се преправи схемата на градския транспорт, да се даде възможност за повече ходене пеш и каране на колела и тротинетки. Има квартали в София, които по никакъв начин не са покрити с градски транспорт. Необходимо е също да се преосмисли честотата на придвижване на превозните средства, разстоянията между спирките да са по-кратки. Скоростта на придвижване на градския транспорт в момента също е много ниска", каза събеседникът.
"Софтуерни модели, които да помогнат за това да оптимизираме схемата на градския транспорт съществуват от години. Общината обаче не ползва такива и не събира достатъчно данни. Много е важно в управлението на общината да са хора, които разбират съдържателно градските политики, които знаят кои са възможностите на съвремието и са готови да ги приложат в една обща визия. Ние вярваме, че имаме много добро разбиране за това нещо и това е, което искаме да комуникираме с политическите субекти", посочи Жоро Пенчев, IT експерт, член на "Екипът на София".
"Гражданите на един град трябва да са ангажирани с него. Единствено тогава той се развива добре. Ролята на общината е да ни помогне да сме ангажирани", посочи Пенчев.
Четете повече в bloombergtv.bg.
Снимка: БГНЕС
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК