Оживен ски център през зимата, тих и почти заспал през лятото - със своите 9 хиляди жители Банско в подножието на Пирин е едно не особено забележително, но все пак красиво място в България.
Матиас Цайтлер не е и искал повече: 46-годишният германец бързо разбира, че планинското градче предлага идеални условия да се превърне в хот спот за дигитални номади. Т.е. за хора от цял свят, които работят от вкъщи на лаптопа си. За целта е необходимо само още едно нещо - бърз интернет.
В едно от помещенията на наетите два етажа в една уличка на Стария град осем души са отворили лаптопите си. Всички са на възраст между 20 и 40 години. Право да работят тук имат само членове на "Коуъркинг Банско". Членската такса е 129 евро на месец, но намалява в съответствие с продължителността на членството.
Дигиталното номадство привлича все повече млади хора. Преди 4-5 години инфлуенсъри започват да рекламират в Instagram и YouTube този начин на живот с лаптоп и стегнат багаж в куфари. Но след това започва пандемията, която първоначално охлажда ентусиазма на дигиталните номади. След което обаче дава силен тласък на работата от вкъщи или далеч от офиса.Обичайно дигиталните номади избират градове като Барселона или Лисабон, или пък Югоизточна Азия. Но Матиас Цайтлер търси умерен климат и по-ниски битови разходи. А Банско предлага и двете. В България предприемачите плащат твърда ставка от 10 процента данък общ доход, припомня "Дойчландфунк" (ДЛФ).
Теми на едноседмичната среща са например оптимизацията на работата, повишаването на познанията в маркетинга, или най-общо - животът на дигиталния номад. За целта градската управа е предоставила на организаторите цяла зала.
"Тогава за първи път чухме въобще за коуъркинг и за дигитални номади. Казахме си - това е нещо, което идва от чужбина. Звучеше ни интересно и бяхме много ентусиазирани", споделя тя пред ДЛФ. Междувременно в Банско има още две други коуъркинг пространства. Ще рече, че Матиас Цайтлер е новатор - пионер на дигиталните номади от Банско.
Снимка: БГНЕС