"В края на годината - ако няма юридически пречки - може да получим сертификат за авиационен оператор с дейности по ХЕМС, което е най-важното към момента, защото всяка дейност оттук нататък ще се извършва на база това разрешение. Всички полети трябва да бъдат обект на сертифициране и спазване на регулациите в Европа и България", заяви директорът на Хели Мед Сървиз ЕАД Георги Гвоздейков.
По думите му със сертифицирането ще започнат дейностите по обучение на целия състав като настоящите пилоти ще бъдат обучени като инструктори, които да подготвят бъдещи пилоти.
"Екипажите трябва да бъдат готови до две години, които са необходими за намирането на следващи хеликоптери. Ще търсим пилоти и екипажи - вече има интерес от млади пилоти, които имат лиценз за любител пилот", подчерта той, цитиран от bloombergtv.bg
"Координацията с медицинската част на проекта тепърва предстои. Това включва подготвянето на екипи, но и инфраструктура като изграждането на площадки за кацане. Проведени са разговори с лекарския съюз и има интерес от болници в София, които разполагат с площадки", констатира Гвоздейков. Той обобщи, че перспективата е финансирането да бъде изцяло от държавата, но в Европа има много добри практики за работа с НПО–та, публични частни партньорства, застрахователни компании, които могат да бъдат въведени в страната.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК