Пренаредените жълти павета в столицата отново ще се пренареждат.
Само седмица след като приключи пренареждането на част от жълтите павета, пред Народното събрание емблематичните павета ще се пренареждат отново. Причината е размествания и големи фуги, които са се образували между тях. Причина за разместването е технологията, по която са правени, тъй като са паметник на културата, заявиха от фирмата изпълнител. А пренареждането ще е за тяхна сметка.
Ремонтът на жълтите павета пред Народното събрание продължи месец. Движението в тази част на булеварда беше пуснато миналата седмица. В момента част от настилката обаче вече е разместена, а фугите - разширени.
"Не е нормално 100-годишни павета, символ на София, да се разпадат буквално седмица, след като е минало основното пренареждане, струвало ни 17 млн. лв. Не може да се превръща в такава драма, за която цялата нация говори седмици наред, това е рутинно, което се случва във всеки друг европейски град", коментираха от "Спаси София".От Столичната община заявиха за Bulgaria ON AIR, че ремонтът не е бил приет и одобрен от Общината и предстои пренареждане на паважа за сметка на изпълнителя на проекта.
"В последните няколко дни екипи на Столичната община констатираха размествания на жълтия паваж на малки участъци от пътните платна на бул. "Цар Освободител". Възложено е на фирмата изпълнител да създаде организация за пренареждане на паважа след стабилизиране на времето", съобщиха от Общината.
Емблематичните павета са паметник на културата и използваната технология при нареждането им е автентична, която обаче не съответства на интензивния трафик днес, заявиха от фирмата изпълнител."Има едно разместване на паветата, то е преди кръстовището и открая на ремонтирания участък, тук има пешеходна пътека, в която колите набиват едни спирачки, заради което правят едно леко приплъзване. В други държави също заради това се ползват технологии, заливане с бетон, с различни смеси", смята фирмата изпълнител.
Граждани и гости на града намират ремонта за некачествен.
"Изглежда все едно не е ремонтирано. Харесвам жълтите павета, много са красиви, но изглежда малко разбито. Аз минавам много често с колата и действително ремонтът не е направен, както трябва, според мен", смятат хората."Вчера забелязах едно паве, което беше сложено ново и стърчеше толкова, сега на негово място са сложили две нови павенца.
Гаранционният срок на ремонта е 5 години след приключването му. Повторното пренареждане на паветата няма да доведе до затваряне на цялата отсечка и спиране на движението, а ще се работи само по проблемните участъци възможно най-скоро.
Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК