fallback

Казусът БДЖ: Нови мотриси отиват за скрап, пътници и служители тънат в мизерия

Ресорният министър обеща до месец мотрисите да започнат да се движат по график

30.08.2022 | 19:23 Автор: Петя Кръстева

Започват спешен ремонт на локомотиви и вагони. Това разпореди служебният зам.-министър на транспорта Красимир Папукчийски. Причината са закъсненията, както и състоянието на вагоните и хигиената в тях.

"Състоянието на БДЖ е изключително притеснително", заяви по време на брифинг зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски. Той представи данните от проверката на държавната железница, които сочат, че от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, което означава, че за повече от 12 дни на територията на страната те не са се движели. Генерираните закъснения на ежедневна база са между 1000 и 1800 минути. 

Зам.-министър Папукчийски съобщи още, че седем от общо петнайсетте нови локомотива "Сименс Смартрон" са спрени от движение. Предстои и още един да бъде спрян. 

През януари една седемнадесетгодишна мотриса "Сименс Дезиро" е нарязана за скрап, въпреки че експлоатационният ѝ живот е между 30 и 35 години. Това е една от новите мотриси, които са в гаранция и по договор трябва да се обслужват от производителя, сигнализира зам.-министърът 

"В БДЖ-Товарни превози състоянието е изключително трагично от гледна точка на ремонт на вагони и ремонт на локомотиви. Само вземанията, които са просрочени до момента, възлизат на 23 млн. лева", констатира той.

Причината за това състояние на железницата според Папукчийски е липсата на контрол и безхаберното отношение от страна на БДЖ.

"Не можем да говорим за никаква печалба в БДЖ. Напротив - говорим за влошаване на услугата, намаляване на клиентите и отлив на пътниците поради това, че се предлага лоша услуга. Основната цел е да върнем железниците в ситуацията на пазара, която помним преди години. И не само това - да подобрим услугата и наистина пътникът да намери в жп сектора един партньор за извършване на транспортна услуга", подчерта Папукчийски.

Ниското ниво на предоставените услуги от страна на БДЖ- хигиена, точност и полицейски контрол отблъскват голяма част от пътуващите. 

"Много често закъсняват влаковете, което е основен проблем", заявяват част от пътуващите.

Зам.-министърът даде срок от месец влаковете да започнат да се движат по график и да няма закъснения. По думите му е лошо състоянието и на служебните помещения и местата за почивка на локомотивните бригади.

Вижте повече в репортажа на Варсен Такворян.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback