Престъпно бездействие от страна на Агенция пътна инфраструктура бави ремонта на магистрала "Европа". Това са изводите на Института по пътна безопасност след извършена проверка. От института изразиха и съмнения, че Пътната агенция умишлено пречи на изпълнителя на проекта да завърши работата си в срок.
През 2018 година започва изграждането на АМ "Европа". Договорът предвижда строителните работи да бъдат изпълнени за 852 календарни дни. 4 години по-късно готова се оказва само частта след Софийския околовръстен път. Участъкът Драгоман-Калотина все още е строителна площадка, а оттам минава целият трафик за Западна Европа.
"Черен път има, много се затрудняваме. То толкова години станаха вече. Ако се отвори другото платно, по-лесно ще е", споделя Фанка Петкова."Чакахме 4 часа, 5 часа, 10 часа. Омръзна ни вече. На идване така, на отиване пак така. Имаме деца в колите. Омръзна ни", твърди Елеонора Атанасова.
Отсечката е предвидена да бъде с по две ленти за движение в посока и такава за аварийно спиране. Трябва да бъдат построени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман". Кога ще бъде въведен в експлоатация този участък, все още не е ясно. По думите на Емил Марков от Института за пътна безопасност това ще отнеме поне още 1-2 години.
"За съжaлание, в една една от точките, които инспектирахме, шофьорите карат по един черен път. На едно от местата има свлачище, което застрашава водачите, и ние го идентифицирахме като път с висок риск от ПТП. Има доста незаконни сметища по пътя. Питахме хора от региона и казаха, че там не се извършва никаква дейност", заяви Марков.Виновен за забавянето е АПИ, сочи докладът на института.
В отговор на запитване на Bulgaria ON AIR от Пътната агенция отговориха, че участъкът между Калотина и Драгоман ще бъде завършен до края на септември тази година. На обекта се работи без спиране, повечето съоръжения са съществено завършени и асфалтовите работи са на финален етап.
Срокът за приключването беше удължен заради пандемията от Ковид-19 и затруднените доставки на строителни материали, което забави и възпрепятства строителния процес. Друга причина за удължаването на срока са неприключилите отчуждителни процедури за изместване на инженерни мрежи, неотразени в действащия Подробен устройствен план или отразени с друго местоположение. Това наложи неговото изменение и разработеният ПУП е внесен в Министерство на околната среда и водите през месец май 2022 г. за становище. Очаква се решението на МОСВ.
От АПИ отрекоха да има нерегламентирани сметища около пътя. Обособени са места за временно съхраняване на материали.
Вижте повече в репортажа на Даяна Георгиева.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК