"Има решение за трафика през тунел "Железница". Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала "Струма" и то да премине през едната тръба на тунел "Железница", съобщи зам.-министърът на регионалното развитие Захари Христов след проверка на място. Заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Иво Иванов, директорът на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областният управител Николай Шушков и директорът на ОДМВР Георги Кандев той инспектира трасето и се запозна с проблемите.
Два са свлачищните участъци, които попадат в обхвата на лот 3.1. от АМ "Струма" – единият е преди началото на тунел "Железница" в посока Гърция, а другият след съоръжението, над платното в посока София.
За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. В двумесечен срок е възможно пускането в движението по цялото трасе."Вече е изготвен и идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ. В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки", съобщи ръководителят на обекта инж. Атанас Петков. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че строителството ще може да приключи в срок от два месеца.
"Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромна напрежение в Благоевградска област" каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов. Той коментира, че тунел "Железница" е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.
Председателят на УС на АПИ увери, че "след като бъде избран вариант за укрепването на свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението в едната лента", казват от Министерството на регионалното развитие и благоустройството."Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София", съобщи още той.
Целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът.
Снимка: Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК