Свлачище до новия тунел "Железница" след Благоевград бави пускането му с година и половина. От Института за пътна безопасност твърдят, че АПИ е действала немарливо и е възможно да става въпрос за корупция в този участък на автомагистрала "Струма".
Когато бъде пуснат тунел "Железница" - ще се превърне в най- дългия в България. Засега това е невъзможно заради тонове камъни и пръст, които са се свлекли малко след изхода посока Кулата.
"Година и половина сме свидетели как едно свлачище от 30 метра блокира инвестиции за стотици милиони левове. Всички съоръжения са готови. И както се казва - може още утре колите да започнат да се движат по най-големия и хубав тунел в България", каза Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Те настояват Агенция "Пътна инфраструктура" да възложи геоложки проучвания, след което да се направи и проект за укрепването на участъка.
"За това свлачище говорим за абсолютно мърлява работа от страна на АПИ. Министър Караджов се занимаваше с всичко, но не и с това, което е полезно за хората. Предишните министри - същата история", допълни Милчев.
А освен това свлачище, близо 200 млн. вече са преведени за укрепване на свлачища в цялата страна. Засега обаче по тях не се работи.
"Държавните институции не контролират този процес, не възлагат геоложки проучвания, което за мен говори за много тежък проблем. Или става въпрос за много сериозна корупция, или за огромно безхаберие", категоричен е Богдан Милчев.
Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК