Шишков: АМ "Хемус" е "зазимена" от пролетта, последното плащане е от ноември 2021 г.

"В последните 10 - 15 години строителството на инфраструктурата е много закъсняло и е с изключително бавни темпове", заяви той

16.08.2022 | 16:02 Редактор:

"Автомагистрала "Хемус" е "зазимена" в началото на пролетта заради липса на плащане. Последното е направено от предишния служебен кабинет в края на месец ноември 2021 г. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков след инспекция на първите два от оставащите за изграждане участъци на инфраструктурния обект. В проверката участваха още заместник-министър Захари Христов и председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Иво Иванов.

"Инспекцията се извършва, за да вземем съответното решение и да може тази част от АМ "Хемус", която има строителни книжа, да се построи в максимално кратки срокове", поясни ресорният министър.

"Очаквахме, че участък 1 – от Боаза до пътен възел "Дерманци" е в по-напреднала фаза. Строителството на втория – между пътните възли "Дерманци'' и "Каленик", е в съвсем ранен етап. На него няма много изкопни работи, струпана е строителна техника, но без работници. Изпълнителите на различните участъци са различни, въпреки че по документи строителят е държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД", коментира Шишков.

Той се ангажира с търсенето на средства за довършването на магистралата и допълни, че ще поиска по възможност сроковете да не бъдат удължавани, съобщиха от МРРБ.

"Участък 1 е много напреднал като строителство и ако критичните точки се отстранят, ще се приближим до завършване на строителството. Изграждането му трябва да завърши до средата на следващата година. Пускането в експлоатация на първите три отсечки – до п. в. "Каленик", зависи от строителството на втория, което започна най-късно. Затова работата по него не трябва да се забавя", констатира служебният министър. 

Иван Шишков посочи, че не е направено нищо за узаконяване на констатираното от предишния служебен кабинет незаконно строителство в участъци 4 и 5, за да не се налага да бъде разрушено и да трябва да се прави отново.

"Ще направим всичко възможно не само да контролираме започналото строителство на големите инфраструктурни обекти, а да дадем тласък на нови, поне като планиране, за да може да имаме проходими пътища, а не "тапи" по тях. Необходимо е да започне ударно проектиране. Оста север - юг в България е на практика неразработена, включително и проектно. В последните 10 - 15 години строителството на инфраструктурата е много закъсняло и е с изключително бавни темпове", обобщи арх. Шишков.

След проверка на работата в тунел "Витиня" регионалният министър изказа разочарованието си, че се правят евакуационните изходи, без да се извършват и необходимите довършителни работи

Предстои проверка на строителството и на АМ "Струма". Сериозен проблем там е активираното свлачище преди виадукта и тунел "Железница".

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК