Участъкът от магистрала "Тракия", на който стана тежката катастрофа, е въведена в експлоатация през 2012 г. и не е от проблемните. В същото време от МВР съобщиха, че са набелязани 13 мерки за намаляване на жертвите на пътя.
След оглед на мястото на инцидента, час и половина след полунощ, пътните експерти стигат до извода, че пътят в района на 217 километър от магистрала "Тракия" отговаря на всички нормативни изисквания.
"Инфраструктурата е по учебник - наклони, широчина на платното, откоси, пътни ленти. Всичко е така, както трябва да бъде", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Според вътрешния министър Иван Демерджиев и при този инцидент, и при катастрофата с румънски автобус на пътя Велико Търново – Русе, не може да става дума за полицейско бездействие.
"И в двата случая се касае за човешки грешки. Моля да бъдат разграничавани случаите, когато ние сме могли и не сме осъществили превенция, от тези, в които независимо от мерките, няма как да предотвратим", заяви служебният министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.
От Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка предупреждават, че на загубата на контрол над автомобила се дължат около една пета от пътните произшествия.
"Шофьорът е направил и невъзможното да задържи автобуса, за да го плъзне и да предпази преобръщането, което би могло да има много по-тежки последствия. Освен грешка на водача, тук имаме и грешка на държавата. Тези скоростни пътища трябва да имат изградени съоръжения, които да предпазват излизането на автомобила от платното", заяви председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.
Според експертите всички глоби и такси, събирани от шофьорите, трябва да влизат във Фонд пътна безопасност и с тях да се обезпечават поддръжката и ремонтите на пътната мрежа.
Вижте повече в репортажа на Даниела Владимирова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК