Скъсяването на веригите на доставки в Европа и изискванията за зелена енергия означават, че железопътният транспорт ще бъде ключов за Европа в бъдеще. Това коментираха проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт и Мартин Янев, зам.-председател на Клъстер "Зелен транспорт".
"Голяма част от производството от Китай идва в Европейския съюз (ЕС), веригите за доставки се скъсяват и магистралите са натоварени. Подобряването на граничните железопътни преходи е една перспектива за преразпределение на начина на снабдяване на ЕС", заяви Ананиев.
По думите му ще се направи така, че ЖП линиите да се използват на 100%, а не на 30%.
"Промяната в световната политика ще ускори процесите към по-екологичен транспорт, това е бъдещето", категоричен бе Ананиев.
Мартин Янев подчерта, че Европейската комисия (ЕК) очаква проекти за насърчаване на международните превози с влак и въвежда нови правила за подобряване на граничния контрол при влаковете.
"Проектът на ЕК е свързан с оптимизиране на услугата по границите. Той решава проблеми, залегнали от много време, а целта на политиките е изчакването по границите да се ограничи до 30 мин. Това е много оптимистично, но смятаме, че това може да се случи в рамките на час. В момента срокът е 1 час за пътнически превози и няколко часа за товарни", обобщи той.
Четете повече по темата в bloombertv.bg
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК