Кризата с отменените полети по европейските летища се разраства. От най-голямата британска авиокомпания - "British Airways", заявиха, че анулират още 1500 полета през летния сезон. Българи също чакат с часове на аерогарите.
С повече от 4 часа закъснение излита полетът на Станка Тодорова от летище "Гетуик" в Лондон към София. Получава няколко съобщения, че полетът ѝ се отлага няколко пъти. На летището я очаква хаос.
"Когато пристигнах, се опитах да сканирам QR кода, имаше голяма опашка. В момента, в който стигнах до залата, се оказа, че гейтът е пълен с хора, всички лежаха по земята. Закъсняваха много полети", сподели тя.
Това става на 24 юни. Хиляди са потърпевшите като Станка от недостига на персонал по летищата и компаниите. В разгара на лятото пътуванията се увеличават. А с това се растат и делата срещу авиокомпаниите.
"Последните месеци авиокомпаниите имат доста проблеми с отмяна или закъснения на полетите. Срокът за обработката на претенциите е до два месеца. Ако се забавят може да бъде заведено и съдебно дело", каза адвокатът Елена Владимирова.
В сегашната ситуация повечето авиокомпании изплащат обезщетения, но има и такива случаи, в които правят отказ и твърдят, че не се дължи обезщетение. Заради проблемите по летищата, все по-чести са и случаите на забавен или загубен багаж, но там обезщетение се дължи, ако той е забавен над 21 дни.
Целият авиационен сектор продължава да е изправен пред най-трудния период в своята история, посочиха от "British Airways" като обяснение защо отменят над 1500 полета за юли. Това значи, че от двете най-големи лондонски летища "Хийтроу" и "Гетуик" ще разпределят полетите за често посещавани летни дестинации в Испания, Португалия и Гърция.
Очакванията са това да засегне до 105 000 пътници. Много работни места в авиоиндустрията бяха закрити по време на пандемията от коронавирус, а наемането на достатъчно персонал навреме се оказа трудна задача.
Вижте повече в репортажа на Виолета Русенова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК