През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 катастрофи в София. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години, показват данните на Института за пътна безопасност.
Експертите уточняват, че екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част са не повече от два, за ефективен контрол да нужни поне 12.
От Института подчертават, че многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София.
Що се касае, че в град София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия, пише в позицията на Института.
Подчертава се, че булевардите "Сливница", "България", "Черни връх", "Тодор Александров", "Южната дъга" са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост, коментират експертите.
Те препоръчват при такива тежки катастрофи като снощната, при която загинаха две млади жени, да не се изнася предварително информация, докато не бъде установен напусналия водач от пътното транспортно произшествие.
Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от "Пътна полиция", шиканират целия наказателен процес, уточняват експертите.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК