Агенция "Пътна инфраструктура" подписа договорите за проектиране, строителство и строителен надзор на тунел под шипка. Договорът е на стойност 364 млн. лв. Срокът за изпълнение е 8 месеца за проектиране и 3 години и половина за строителство.
Идеята за тунела се заражда по времето на Стамболов, а през управлението на Константин Стоилов през 1897 година е приет Закон в полза на строежа на ЖП линия през Габрово и Шипченския проход. Габровци от десетилетия слушат за тунел под Шипка и не вярват той да се случи.
"Мечтата е още от Стефан Стамболов, от 1891 година", каза жителят на Габрово Христо Милянков.
"Обещания и приказки колкото си поискаш, обаче накрая реално няма нищо", каза жителят на Габрово Виолета Пеева.
Договорът, който беше подписан днес в Агенция "Пътна инфраструктура" предвижда по трасето да има общо 5 тунела, като този под Шипка ще бъде с дължина над 3 км.
"Това е обект от изключително значение - връзка със Северна и Южна България", посочи председателят на управителния съвет на АПИ Тодор Василев.
"Нашият консорциум изпълни предишните 4 етапа. За нас е предизвикателство да поемем и петия етап. Ще отговорим на високите изисквания. Смятаме, че ще спазим срока и всички ще се гордеем с това, което ще бъде построено", каза Филип Маринов от "Koнcopциyм ПCBT".
На подписването беше и депутатът от "Продължаваме промяната" Богомил Петков. За него тунелът под Шипка е лична кауза.
"Като човек от бизнеса знам колко е важно една транспортна инфраструктура. Това е първият проект, който свързва Северна с Южна България", посочи Петков.
Очаква се построяването на тунела да подобри икономическите и туристически връзки в централния регион.
Вижте повече в репортажа на Даниела Владимирова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК